Články

Muzikálová Jane čeká miminko. Otcem není Tarzan, ale bubeník.

Jedna z představitelek Jane z muzikálu Tarzan v Divadle Hybernia Ivana Korolová je těhotná. Vedle divadelní role se tak bude muset připravit na úlohu daleko náročnější. Ohrozí těhotenství její další angažmá v jednom z nejúspěšnějších českých muzikálů?

„Před půlrokem jsem vypustila do světa svůj videoklip V tom, kde s nadsázkou popisuju, jaké bude asi těhotenství a teď si to vyzkouším doslova na vlastní kůži. Všichni říkají, že to stojí za to a já se na to začínám strašně moc těšit. Oba jsme s manželem velmi šťastní,“ svěřila se Korolová, která si své ano vyměnila před dvěma lety s bubeníkem Jiřím Veselým.

Přestože nejvíce akrobatických kousků má v představení opičí smečka a Tarzan, některé scény se budou muset s ohledem na těhotenství Ivany drobně upravit. Jak dlouho bude ještě Ivana hrát, zatím nejí jasné.

S muzikálem Tarzan chci pokračovat, dokud to půjde. Nesmírně mě baví, i když je to zatím to nejnáročnější, v čem jsem na divadle hrála. Zatím mám takový plán, že bych se od září do divadla ráda vrátila. A už v létě nás čekají koncerty s kapelou.“ vysvětlila muzikálová Jane.

Vzhledem k náročnosti muzikálu alternují v Tarzanovi dvě Jane – s Ivanou Korolovou se střídá Petra Vojtková. Utáhnout pokračování sezóny jen s jednou zpěvačkou ale není možné. Již nyní se proto rozbíhají spekulace, kdo Ivanu v roli Tarzanovy lásky vystřídá. Představení vyžaduje kromě pohybového a pěveckého talentu také značné herecké zkušenosti, včetně komediální roviny.

Vedle muzikálů bude pokračovat i s hudební tvorbou. Ivana představila před pár dny v Paláci Akropolis v premiéře svou koncertní show doplněnou o tanečníky a projekce. Během večera proběhl křest její  debutové desky Kruhy, kterou pokřtil hudebník a textař Xindl X.

„Ráda bych se vrátila na podia jako zpěvačka už během prázdnin a do divadla Hybernia hned od nové sezóny,“ doplnila Ivana.

Tarzan

Tarzan – Slavnostní premiéra 4.10.2019 – foto: Divadlo Hybernia

MUZIKÁL NE/NORMÁLNÍ: A co je vlastně „normální“?

Na co mít normální život, v ten vážně nedoufám. I trochu nenormální by byl moc fajn.”

Americký muzikál NE/NORMÁLNÍ (angl. Next To Normal) oceněný Pulitzerovou cenou a několika cenami Tony je původním dílem Briana Yorkeyho (libreto a texty písní) a Toma Kitta (hudba), které vzniklo jako desetiminutový projekt pod názvem Feeling Electric. Ten byl zkomponován jako společná úloha pro muzikálový workshop, jejž oba autoři navštěvovali. Pod stejným názvem byl posléze uveden v roce 2005 na New York Musical Theatre Festival. Pod svým současným názvem Next To Normal se objevil na scéně off-Broadway v roce 2008, konkrétně v Second Stage Theatre a o rok později pak ve své broadwayské premiéře v Booth Theatre.

V české premiéře se muzikál v produkci spolku art4rent, z. s., režii Martina Vokouna a překladu Zuzany Čtveráčkové poprvé představil v pražském Divadle Na Prádle 29. 11. 2019. Naše parta navštívila hned první reprízu v sobotu 30. 11.

Navenek se Goodmanovi zdají jako typická americká rodina – vzdělaní a šťastní manželé se dvěma puberťáky, žijící na předměstí a potýkající se s radostmi i strastmi všedních dní. Ne všechno je však takové, jak to na první pohled vypadá. Matka Diana totiž trpí vážným duševním onemocněním – bipolární afektivní poruchou. V příběhu sledujeme vývoj nemoci od nestabilních projevů až po dramatickou léčbu a následné výpadky paměti, a tím dosah diagnózy na členy rodiny a další aktéry děje. Jejich životy jsou navíc zahalené pod rouškou dlouho skrývaného tajemství, které mezi nimi postupně vytváří propast. Již téma muzikálu tedy dává znát, že jde o velice odvážný muzikálový počin, který v žádném případě nemůžeme označit jako komerční. Navzdory nelehkému tématu, které zpracovává, je však velmi poutavý a divák je neustále udržován ve střehu díky řadě naprosto nečekaných zvratů.

Energii muzikálu umocňují i hudební čísla – v této souvislosti nutno proto opravdu ocenit skvělé hudební nastudování, o které se postarala Kristina Brachtlová, jelikož písně v tomto případě tvoří téměř sto procent díla, zatímco činoherních pasáží je minimum. Ač se však vzhledem k  závažnosti tématu domníváme, že pro lepší pochopení děje a vývoje situací by možná právě těch bylo vhodných víc, bereme v potaz, že jde o specifický styl autorů, kteří dávají přednost „vytvoření“ situace pro konkrétní píseň. Žánrově je muzikál laděn převážně rockově, objevují se tu živelné a energické skladby, díky kterým má děj spád a rychle „odsýpá“, nechybí však ani tišší a pomalejší balady či dokonce country. Hudební motivy jsou celkově zajímavé a přes variace různých stylů jsou v rovnováze. Zapamatovatelných melodií je sice pomálu, což ale nijak neubírá na kvalitě samotné hudby. Jako i v předešlé produkci art4rent, z. s. (muzikál Tick, Tick…BOOM! pozn. red.) nutno opět ocenit přítomnost živé kapely na scéně, která tam herce doprovází, a v současnosti je spíš příjemným překvapením než běžnou praxí. V produkci se představuje v alternacích – piano – Kristina Brachtlová, bicí – Jakub Nývlt / Pavel Plašil, kytara – Jakub Červinka / Tomáš Pecka, elektrická kytara – Dalibor Pelc / Samuel Barčík, housle – Jan Bradáč / Peter Mojzeš a violoncello – Barbora Soukupová / Kristýna Bělohlávková.

O výpravu se postaral Aleš Valášek, který vsadil na čistotu, funkčnost a maximální jednoduchost, což ale produkci nijak neubírá na atmosféře, protože divák si dokáže mnoho představit a scéna působí velmi efektně.

Překlad Zuzany Čtveráčkové jsme měli možnost slyšet již v brněnské verzi muzikálu RENT. Ač Ne/Normální nabízí množství překladatelských oříšků, překladatelka se s nimi opět poprala velmi suverénně a písně se moc dobře poslouchají.

Velmi silnou stránkou díla je obsazení. Při prvním pohledu by divák možná jen těžko uvěřil, že se nedívá na opravdovou rodinu. Objevují se tu jak jména, které pro fanoušky české muzikálové scény nejsou žádnými nováčky, tak i mladí umělci, kteří svými výkony zaujali
a rozhodně se na ně budeme těšit i v budoucnu. V tomto komorním muzikálu se šesti postavami tvoří na scéně semknutý „tým“ a je těžko vypíchnout jednoho nejlepšího.

Role životem těžce zkoušené Diany Goodmanové se zhostila Daniela Šinkorová, která se na tuto postavu vysloveně typově hodí. Její „hraná dokonalost“, ale i zmatenost, způsobená léky, neustálá proměna nálad, celkového chování, zoufalství, odtažitost od Dana i Natalie, které ve skutečnosti miluje, byly naprosto uvěřitelné. Pěvecky je však znát jisté rezervy a v některých pasážích jsme zaznamenali menší problémy s porozuměním textu, což však možno připsat i nastavení zvuku.

Otec rodiny a starostlivý manžel Dan Goodman, který dělá, co může, aby jeho rodina měla aspoň trochu „normální“ život, ač má sám všeho tak akorát dost, v podání Zbyňka Frice budí u diváka asi nejvíc emocí. Jeho neúnavné snažení a obětavost i v momentech, kdy by to většina lidí už dávno vzdala, jsou dojímavé i fascinující. Oblíbená stálice muzikálových scén opět dokazuje své herecké kvality v poloze, která mu skvěle sedí, a nijak nezaostává ani po pěvecké stránce – píseň Byl jsem, ve které se vyznává ze své lásky k Dianě a rostoucí beznaděje ve snaze pomoci jí v jejím trápení, je jedním vrcholů večera.

Štěpán Komárek, jedna z poměrně nových tváří divadelních prken, ztvárňuje roli dospívajícího syna Goodmanových – Gabea.  Je prostě typický puberťák – svět je jeho královstvím a pozornost okolí vodou na jeho mlýn. Té mu Štěpán Komárek bezpochyby dopřává dostatek, protože kdykoliv se jeho Gabe zjeví na scéně, spustit z něj oči je opravdu uměním. Tento mladý kluk vás baví, ale zároveň pociťujete zvláštní mrazení. Jednoduše vás dostane přesně tam, kde vás chce mít.

V roli Natalie, mladé rebelující dívky, která svým sarkasmem maskuje závažný dopad matčiny nemoci na své vlastní duševní zdraví, se představila Kateřina Herčíková, která pro nás byla největším překvapením, a to zejména po hlasové stránce. Ač je hudba Toma Kitta místy opravdu náročným materiálem, s každou písní si poradila s absolutním přehledem.

Dojemným elementem v příběhu je vztah Natalie a Henryho (Štěpána Kloučka). Jeho Henry je citlivý kluk, který v Natalii vidí spřízněnou duši a dělá všechno pro to, aby jí aspoň trochu zvedl náladu a sebevědomí. Chemie mezi nimi funguje výborně a Henry se zdá být přesně tím protipólem, který Natalie potřebuje, aby dokázala ve svém životě najít nějakou jistotu a rovnováhu, která jí zoufale chybí. Oproti tomu Henry pod vlivem Natalie získává větší míru zodpovědnosti a stává se pro ni oporou. Ač si vážné duševní onemocnění postupně vybírá svou daň u všech členů rodiny, právě on je příslibem naděje.

Šestici herců uzavírá Tomáš Vaněk v dvojroli Dianiných terapeutů Dr. Finea a Dr. Maddena. Druhý ze zmíněných nevyvolává silné emoce, je však evidentní, že by rád Dianě pomohl, ale jeho možnosti jsou omezené a výsledky nenaplňují to, co si od nich Diana a Dan slibují. V inscenaci však představuje osvěžující prvek, který má jako jediný dokonce několik malých příležitostí děj trošku humorně odlehčit. Přestože v představení dostává jen malý prostor, je vidět, že role mu opravdu sedí a její hraní si užívá.

Sečteno a podtrženo, muzikál Ne/Normální je na pražské scéně opravdu zásadním projektem, za jehož uvedení jsme rádi a vyplatí se ho vidět. Bourá stigmata a otevírá témata, která jsou dosud ve společnosti tabuizována. Protože co můžeme vědět? Nikdy nevíme, zda něco podobného nepotká i nás.

Vstupenky na muzikál NE/NORMÁLNÍ v předprodeji ZDE

Autor fotografií: Petr Florián

Recenzi Vám přineslo

Muzikál NE/NORMÁLNÍ

Galileo se narodil v Krkonoších

Jeden z nejúspěšnějších českých muzikálů Galileo má svůj prvopočátek v krkonošském Špindlerově Mlýnu. Právě tam autor Janek Ledecký dostal nápad na muzikál mapující osudy renesančního astrofyzika, vědce a vynálezce Galileo Galilea. Málokterou osobnost přitom obklopuje tolik mýtů jako právě toskánského myslitele. Co je a co není pravda a objevují se některé mýty i v oblíbeném muzikálu?

Zásadním omylem je především věta „A přece se točí.“ Podle historiků ji nikdy neřekl; mimo jiné proto, že by to bylo pohrdání inkvizicí a znovu by riskoval upálení. Domnělý výrok masivně zpopularizoval až Bertold Brecht ve svém dramatu Galileo Galilei. V muzikálové podobě se tudíž věta neobjevuje.

Napsat muzikál inspirovaný životem Galilea Janka napadlo, když si listoval knížkou Hvězdný Posel, kterou napsal a nakreslil Petr Sís.

„Jak tak sedím ve Špindlu a koukám na Kozí hřbety, začal jsem si mechanicky listovat v knížce, kterou dostaly děti od Ježíška. Někde ke konci je tam nakreslená malá postavička človíčka, který je obklopen soustřednými kružnicemi kardinálských klobouků. A v ten moment mi došlo, že to je přesně to, co chci psát,“ svěřil se Janek.

Spolu se scénografem Šimonem Cabanem a návrhářkou kostýmů Simonou Rybákovou Janek následně vyrazil za inspirací do Florencie.

„Z Technického muzea, kde je Galileovi věnováno celé patro, nás tehdy vyvedli, protože si Šimon fotil exponáty. Film mu naštěstí nesebrali, a tak se v muzikálu objevují věrné napodobeniny přístrojů, které Galileo při svém bádání používal,“ vysvětlil Janek.

Jednou z nich je dalekohled, jehož vynález bývá Galileovi rovněž mylně přisuzován. Pravděpodobně jej sestrojil už v roce 1608 německý brusič skla a výrobce brýlí Hans Lippersey.

S dalekohledem se pojí i další mýtus. Galileo údajně oslepl, když jím pozoroval sluneční skvrny. Slepota vědce skutečně postihla, ale až v pozdním věku kvůli šedému či zelenému zákalu.

Přesto, že se muzikál víceméně drží reálií, objevují se v něm některé smyšlené postavy. „Gianna de Medici nikdy neexistovala. Je to taková esence ženské intrikánské politiky rodiny Medicejských. A navíc dotek něžné ruky na poli vědy je vždy vítaný,” přiznal Ledecký.

Bez ohledu na mýty či fakta Galileo patří k nejoblíbenějším stálicím české muzikálové tvorby. I když měl od premiéry v roce 2003 delší přestávku, i po šestnácti letech dnes na prknech Divadla Hybernia stále dokazuje, že dramatický životní příběh jednoho z největších renesančních myslitelů zpracovaný Jankem Ledeckým diváky stále baví. Jeden z nejúspěšnějších českých muzikálů se i po tolika letech navíc hraje v původním hvězdném obsazení, v němž excelují Janek Ledecký, Petr Kolář, Sabina Laurinová, Ivana Chýlková, Dasha, Josef Vojtek, Pavel Zedníček a další.

Galileo

Mačky (Kočky) v Bratislavě jsou zárukou kvalitní muzikálové zábavy

Jméno Andrew Lloyd Webber bývá u muzikálových titulů zárukou kvality,  dobré hudby a nadčasového tématu. Není tedy divu,  že se jeho muzikály uvádějí v divadlech po celé republice a po celém světe. Z těch nejznamějších můžeme připomenout třeba představení Fantom OperyJosef a jeho pestrobarevný plášť, Jesus Christ SuperstarKočky. Poslední jmenovaný muzikál nedávno vyprodal Hudební divadlo Karlín,  když do Prahy přijely na návštěvu Kočky z Ostravy. V prosinci se chystá premiéra filmového zpracování s hvězdami jako jsou Taylor Swift, Jennifer Hudson a James Corden. Naše redakce se vypravila do divadla Nová scéna v Bratislavě na slovenskou verzi Koček (Mačky), které premiérovaly v roce 2016.

Každý muzikál v sobě snoubí herectví,  zpěv a tanec. Kdo Kočky v jakékoli produkci viděl, musí uznat,  že jsou především o tanci a ten účinkující na Nové scéně zvládají na výbornou. Nápadité choreografie Ladislava Cmoreje se doplňují s režií Gabriely Petrákové. Scéna je poměrně jednoduchá,  ale umožňuje kočkám lozit po jevišti křížem-krážem všemi směry.  Čas od času dokonce lozí i mezi diváky. Pestrost celému představení dodávají také kostýmy všech kočičích barev od sněhobílé po temnou černou. Na překladu spolupracovali ostřílení textaři Michael ProstějovskýJán Štrasser. Muzikál je doprovázen živým orchestrem.

Lesk celému představení dodává také hvězdné obsazení, což ovšem neznamená, že by divadlo lákalo publikum pouze na zvučná jména. Zejména českému divákovi můžou být známí třeba držitelka Ceny Thálie Katarína Hasprová, herecká legenda Karol Čálik, Veronika Prášil Gidová, Andrea Gabrišová, nebo Laco Hudec Šubrt. Někteří členové ansáblu Nové scény taktéž účinkují v ostravské verzi Koček v Divadle Jiřího Myrona.

Suma sumárum, bratislavské Kočky jsou zárukou kvalitní muzikálové zábavy pro všechny generace.

Autorka: Anna Duffeková

Vítěz Tváře Urban: Nahoty se nebojím!

Vítěz dalšího dílu pořadu Tvoje tvář má známý hlas a muzikálový Tarzan znovu dokázal svůj talent zpěváka i herce. Zatímco v populární soutěži už počtvrté oblékl ženský kostým, na jevišti Divadla Hybernia hraje mužného Tarzana jen v bederní roušce. Baví ho více ženské šaty, nebo nahota?

„Role si nevybírám podle kostýmů, ale kvůli tomu, jestli mě zajímá daná postava. Marilyn Monroe, Jana Kratochvílová a Tarzan mají paradoxně něco společného. Všichni museli svým způsobem bojovat za svoji lásku. A že je Tarzan jen v bederní roušce? No proč ne; vždyť je divoch. Vystupovat polonahý se nebojím,“ svěřil se Urban.

Robert Urban je jedním ze čtyř představitelů Tarzana ve stejnojmenném muzikálu v Hybernii. Přesto, že vystupuje většinu představení jen v bederní roušce, příprava před představením zabere skoro hodinu.

„Mimo jiné mě natírají kulturistickou barvou, což se snadno udělá, ale jde to špatně dolů. Ve sprše se pak musím dlouho a důkladně vydrhnout“, s úsměvem vysvětluje Urban a dodává: „Po představení někdy bývá o sprchy boj. Pořádnou očistu potřebuje i malý Tarzan nebo jeho opičí přítel Terk či otec Kerchak.“

Náročné líčení, kostýmy i scénu oceňují spolu s hudbou a akrobacií návštěvníci představení potleskem ve stoje. Tarzan je po Drákulovi druhou nejčastěji filmovanou postavou a bederní rouška nejběžnějším kostýmem. V ní hrál syna opů Lex Barker, Christopher Lambert i další. V kalhotách naopak vystupoval třeba Alexander Skarsgård.

Muzikál Tarzan je jeden z nejslavnějších světových muzikálů a dosud nejnákladnějším projektem Divadla Hybernia. Ocenění si vysloužil u české i zahraniční kritiky a aktuální představení jsou s úspěchem vyprodána. Muzikál vznikl díky osobní iniciativě a podpoře Milana Fiľa, majitele investiční skupiny Eco-Investment, jejíž součástí je i Divadlo Hybernia.

Tarzan

Tarzan – Slavnostní premiéra 4.10.2019 – foto: Divadlo Hybernia

Mefisto slaví třetí narozeniny – tisíc polibků, sto párů bot a 90 tisíc duší

Divadlo Hybernia – Jeden z nejúspěšnějších českých muzikálů Mefisto oslaví 3. listopadu již třetí sezónu nadšených diváckých ovací. Návštěvníci na něm nejvíce oceňují pěvecké a herecké výkony, dynamický děj s prvky mystiky a tajemna, překvapivými zvraty i vtipnými dialogy a zábavnými scénami. Líbí se jim také kulisy renesanční Florencie, dobové kostýmy, pyrotechnické efekty a nápadité taneční kreace.

„Když jsme před třemi lety s Mefistem začínali, už od začátku bylo jasné, že to bude divácky atraktivní. Výborná muzika, někdy až pekelná scéna, krásné kostýmy, lovestory a silný napínavý příběh. Za tři roky už jsme protančili sto párů bot a diváci nám pořád tleskají vestoje. Nesmírně mě to těší, “ dojímá se krásná Ivana Korolová coby Markétka.

Faust a Markétka přitom nejsou v muzikálu jedinou mileneckou dvojicí. Svou lásku či touhu si vzájemně prokazují také další postavy. Za všechna dosavadní představení si protagonisté vyměnili už tisíc polibků (do statistiky nejsou zahrnuty ty v zákulisí).

S neutuchajícím nadšením k muzikálu přistupují i další představitelé. Při každém uvedení jich je na pódiu 30, a to stále ve stejné sestavě.

„Naštěstí nám za ty tři roky nikdo neuhořel,“ zažertoval si Josef Vojtek (Mefisto/Faust) na konto pyrotechnických efektů. Show vedle videoprojekce provází také působivé ohnivé efekty. Za uplynulé roky se při Mefistovi odpálilo už bezmála 700 náplní pro plameny na jevišti.

„Je to jako na rockovém koncertě. Tam mám ale pouze roli zpěváka. Tady musím zvládnout Mefista a ještě Fausta. I tak mě to ale pořád baví,“ dodává Josef Vojtek. 

Právě dvojrole Fausta a Mefista vynesla Vojtkovi v předloňském roce dokonce prestižní divadelní Cenu Thálie za herecký výkon v hlavní roli. I když nikdy herectví nestudoval, svojí dvojrolí dokázal, že si označení „pan herec“ zaslouží. Navíc jeho rockový hlas dodává muzikálu skutečně ďábelský rozměr.

„Mefisto je příběh odvěkého souboje dobra a zla, touhy po lásce i věčném mládí. Nechybí v něm napětí ani humor. Ďábel v něm hraje s Bohem o duši Fausta. Nám se za tři roky podařilo potěšit 90 tisíc duší návštěvníků, a to je díky Bohu ďábelský úspěch,“ shrnuje režisér muzikálu Zdeněk Zelenka.

Diváci se k muzikálu sami vyjadřovali v anketě na Facebookovém profilu Divadla Hybernia. Jeden z nadšených fanoušků už přitom viděl Mefista patnáctkrát. Pozitivně hodnotí muzikál česká i zahraniční kritika. Představení od svého uvedení sklízí jeden úspěch za druhým a právem patří mezi to nejlepší, co u nás muzikálový žánr nabízí. Mefisto se v Divadle Hybernia začal hrát díky osobní iniciativě a podpoře filantropa Milana Fiľa již v roce 2016 při příležitosti desetiletého výročí otevření této scény.

Muzikál kormě českých diváků zaujal také zahraniční producenty. Od letošního června se úspěšně hraje i v jihokorejském Soulu. V Koreji dokonce získal také jednu z hlavních cen na tamním prestižním muzikálovém festivalu.

 

Mefisto

 

A co si o muzikálu myslí jeho návštěvníci?

Zde několik příkladů z ankety na FB divadla:

 

MB:

„Vše naprosto dokonalé! Herci vše zvládli skvěle. Perfektně zpracované prostě bomba💣👌.“

PB:

„Hudba, texty písní, pěvecké i herecké výkony, kostýmy… Jedna věc vážně nejde vyzdvihnout ;-)“

LJ:

„fantastický herecký výkon Pepy! Písně, texty příběh samotný“

IAK:

„Mefisto byl krásný zážitek , zaujme, nenudí,vtáhl nás do děje,prostě super👌

SS:

„Na Mefistovi se snad nedá říct, co je nejlepší. Samozřejmě herecké výkony celkově (Dita Hořínková – prostě miluju), ale hlavně ty proměny Mefista a Fausta, to bylo tak skvěle zahrané. A pak hovory Boha a Lucifera. Jsou báječní“

LN:

„Je to úžasný muzikál a není mu co vytknout. Zaujala mě rozmluva mezi Luciferem a Bohem. Bylo to zajímavě pojato. Muzikál exeletni celkově“

AV:

„Nejvíce se mi líbí provedení přemeňování z Fausta na Ďábla a obráceně. Hudba a celkové zpracování – už jsem byla vícekrát a jsem fakt nadšená.“

PH:

„Lze milovat jen jednu složku představení? potažmo lze opmenout jevištní techniky, garderobiérky maskérnu a tak? 🙂 miluji to celé, ta práce je na tom znatelná 🙂 <3 pekelně skvělé dílo :)“

Tarzan si vysloužil pochvalu u Disneyho

Mezinárodní agentura Music Theatre International (MTI) přinesla první zahraniční recenzi muzikálu Tarzan v Divadle Hybernia. Je to jedinečná show a strhující podívaná. Slova chvály putují coby ohlédnutí za premiérou přímo do společnosti Walt Disney, v jejíž licenci se Tarzan v Praze hraje.

Celé představení je prostoupeno důmyslnou videoprojekcí, která diváky ohromí a vytváří prostorový dojem z džungle, bouře na moři nebo třeba při útoku obřího pavouka ohrožujícího hlavní hrdinku. Scéna a rafinované kulisy navozují pocit, že se divák skutečně ocitá uprostřed deštného pralesa v Kongu. Po větvích šplhají opice a nápaditě pojatá akrobacie diváky nejednou překvapí.

„Bylo velmi působivé sledovat umělce na scéně. Gránského ztělesnění Tarzana bylo výjimečné zejména v tom, jakým způsobem přecházel mezi rolí člověka a gorily, obzvláště v interakci ve vztahu s Jane,“ svěřil se Lewis Mitchell z MTI.

Terk (v podání Martina Šemíka) byl komediální rolí; úžasně zahrané a skvělý hlas. Kala byla naprostým miláčkem představení. Hořínková ji hrála dokonale a její interakce s Kerčakem (drsný vládce svého panství mistrovsky zahraný Josefem Vojtkem) byla půvabná. Její píseň s Tarzanem „Jsi v srdci mém“ byla skutečně dojemná. Jane v pojetí Ivany Korolové byla nenucená a Viktor Antonio jako mladý Tarzan byl perfektním protějškem dospělého Tarzana,” vysvětlil Mitchell.

MTI ocenila i práci režiséra Libora Vaculíka. Vyzdvihla zejména jeho přístup, jakým pojal vztahy mezi gorilami v tlupě i jejich kontakty s lidmi.

„Dirigent Dalibor Kapras vedl orchestr a zpěváky zkušeně a za hudební přípravu umělců si Alena Průchová zaslouží velkou chválu,“ zhodnotil Mitchell a doplnil: „Show v Hybernii má skvělou scénu, casting, choreografii. Je jasné, proč bylo publikum na veřejné premiéře tak nadšené.“

Music Theatre International (MTI) je jednou z předních světových divadelních licenčních agentur, která divadlům z celého světa již 67 let uděluje práva na slavná představení z americké Broadwaye i dalších předních scén. Muzikál Tarzan získal licenci MTI a mohl být v Praze uveden díky osobní iniciativě a podpoře Milana Fiľa, majitele investiční skupiny Eco-Investment, jejíž součástí je i Divadlo Hybernia.

Přečíst si můžete i naší původní recenzi na muzikál Tarzan.

Tarzan

Tarzan – Slavnostní premiéra 4.10.2019 – foto: Divadlo Hybernia

Muzikálový zpěvák Jakub Hübner chystá koncert

Muzikál expres a art4rent, z. s. ve spolupráci s Divadlem Na Prádle uvádějí koncert “JAKUB HÜBNER 30“, který se uskuteční již 7. listopadu 2019Divadle Na Prádle (Besední 3, Praha 1 – Malá Strana).  Mladý muzikálový zpěvák, kterého v současnosti můžete vidět coby otce Elphaby, guvernére Frexe v muzikálu Čarodějka, zde v kruhu svých přátel pokřtí i nové LP JAKUB HÜBNER 30. Hosté koncertu budou Soňa Jungová, Roman Tomeš, Lukáš Adam, Tomáš VaněkTomáš Živor (klavírní doprovod).

V divadle bude možné si zakoupit jak LP JAKUB HÜBNER 30, tak i CD JAKUB HÜBNER 1 i jeho literární debut V TÓNECH DUHOVÉHO ŽIVOTA.

Předprodej vstupenek byl zahájen na pokladně Divadla Na Prádle.

CD Jakub Hübner I. vyšlo v produkci Muzikál expresu a v distribuci Supraphonu. V prodeji ZDE

Oficiální YouTube kanál Jakuba Hübnera

Autorem oficiálních promo fotografií k albumu je Michal Oškrkaný

Autorka článku: Romana Švecová

Jakub Hübner

Ceny Thálie 26. ročník

V sobotu 5 října se uskutečnilo slavnostní vyhlášení Cen Thálie v historické budově Národního divadla v Praze. Vítězové svých kategorií obdrželi skleněné plastiky, které vytvořili skláři z hutě AJETO v Lindavě u Nového Boru podle výtvarného návrhu architekta Bořka Šípka.

CENY THÁLIE uděluje Herecká asociace od roku 1993. Od letošního ročníku se Ceny Thálie budou udělovat za uplynulou divadelní sezónu. 26. ročník je přechodový a budou v něm hodnoceny výkony za období od 1. prosince 2017 do 31. května 2019.

Výherci v jednotlivých kategoriích jsou vždy zvýrazněny.

MUZIKÁL, OPERETA A JINÉ HUDEBNĚDRAMATICKÉ ŽÁNRY:

ŽENSKÝ VÝKON
  • MARTINA ŠNYTOVÁ
  • MICHAELA GEMROTOVÁ
  • STANISLAVA TOPINKOVÁ FOŘTOVÁ
MUŽSKÝ VÝKON

Na Vojtu se můžete jít podívat přímo do Hudebního divadla Karlín právě v roli Sherlocka Holmese, za kterou dostal roli.

Legenda jménem Holmes

OPERA:

ŽENSKÝ VÝKON
  • KATEŘINA KNĚŽÍKOVÁ
  • ŠTĚPÁNKA PUČÁLKOVÁ
  • PETRA ŠIMKOVÁ ALVAREZ
MUŽSKÝ VÝKON
  • ONDŘEJ KOPLÍK
  • CSABA KOTLÁR
  • JIŘÍ SULŽENKO

ČINOHRA:

ŽENSKÝ VÝKON
  • LUCIE TRMÍKOVÁ
  • PAVLA GAJDOŠÍKOVÁ
  • KLÁRA VOJTKOVÁ
MUŽSKÝ VÝKON
  • VIKTOR DVOŘÁK
  • SAŠA RAŠILOV
  • TOMÁŠ ŠULAJ

TANEC A POHYBOVÉ DIVADLO:

ŽENSKÝ VÝKON
  • ALINA NANU
  • JULIE DE MEULEMEESTER
  • SHINO SAKURADO
MUŽSKÝ VÝKON
  • DOMINIK VODIČKA
  • GAËTAN PIRES
  • MATĚJ ŠUST

ALTERNATIVNÍ A LOUTKOVÉ DIVADLO:

  • MILAN HAJN
  • MIŘENKA ČECHOVÁ
  • MILOSLAV KÖNIG
  • MARTIN PECHLÁT
  • LUCIE TRMÍKOVÁ

CENA PRO ČINOHERCE DO 33 LET:

ZUZANA TRUPLOVÁ