Autoři divadelní hry DÁMSKÝ KREJČÍ v Činoherním klubu:
překlad: Michal Lázňovský
úprava: Martin Čičvák
režie: Martin Čičvák
dramaturgie: Roman Císař, Vladimír Procházka
scéna: Tom Ciller
kostýmy: Nina A. Stillmark
inspice: Markéta Řezáčová
nápověda při zkouškách: Irena Fuchsová
světla: Milan Pastyřík, Petr Taclík
zvuk: Zdeněk John, Milan Pastyřík, Radek Šebele
rekvizity: Jan Janák, Jan Vítek
masky: Zuzana Báťková, Lucie Lukešová, Vendula Odvárková
garderoba: Veronika Čejková, Michaela Vítková
stavby: Marian Fiedler, Tomáš Madar, Tomáš Olejník, Jan T. Urant, Martin Voves
Termíny divadelní hry DÁMSKÝ KREJČÍ v Činoherním klubu
Název představení | Datum | Čas | Volných míst | Vstupenky |
---|
Obsazení divadelní hry DÁMSKÝ KREJČÍ v Činoherním klubu
Moulineaux
Ondřej Sokol
Bassinet
Radek Holub
Madame Aigreville
Mahulena Bočanová
Yvonna
Jitka Ježková
Antonie Talacková
Róza
Dana Černá
Madame D´Herblay
Jana Břežková
Pomponnette
Pamela Soukupová
O divadelní hře DÁMSKÝ KREJČÍ v Činoherním klubu
První velkou hrou slavného dramatika Georgese Feydeaua je DÁMSKÝ KREJČÍ (1886), která zaznamenala výrazný triumf. Doktor Moulineaux, hlavní postava této komedie, je postava notoricky známá svými lžemi. Ve významné francouzské inscenaci z roku 1993, kterou režíroval Bernard Murat, tuto postavu ztvárnil Jean-Paul Belmondo. Ten o Moulineauxovi řekl: „Malá lež je ošklivá, ale velká lež, to je umění!“
Feydeauovo tvůrčí období spadá do časového rámce, kterému se někdy říká LA BELLE ÉPOQUE, což lze přeložit jako „Krásná“ nebo „Zlatá doba“. Toto období je známé jako doba velkého uměleckého a sociálního bouření, které následovalo po impresionismu a bylo charakteristické množstvím různých uměleckých „ismů“.
Toto období bylo plné kontrastů: eklekticismus vedle secese, období prosperity stálo tváří v tvář neuvěřitelné chudobě. Bylo to období vlastenectví a nacionalismu, ale také šovinismu a rasismu. Období revolučních vynálezů a korupčních skandálů. Čas, kdy byl ideál rodiny střední třídy proti teroristickým činům anarchistů.
Doba, kdy se objevila kola a veřejné popravy. A také – zlatá doba divadla. Paříž byla tehdy hlavním městem světa – centrem umění a zábavy, městem plným divadel, music-hallů a varieté na „Velkých bulvárech“. Byla to doba rozkvětu opery, operety, výpravných revuí, melodramat, společenských komedií, vážného dramatu i vaudeville.
Georges Feydeau (1862-1921) se v 90. letech stal nepřekonatelným mistrem žánru vaudeville a je správně považován za jeho vrcholného představitele a zároveň za zakladatele moderní situační komedie.
Podívejte se i na další představení, která uvádí Činoherní klub.
Fotografie z divadelní hry:
Fotografie od Pavel Nesvadba z oficiálních stránek – Činoherní klub.