Site icon Pražské muzikály

Fantom opery se vrátil do GOJA MUSIC HALL

Obnovená premiéra muzikálu Fantom Opery Andrew Lloyd Webbera (hudba) a dua Charlese Harta a Richarda Stilgoe (libretto) podle románové předlohy Gastona Lerouxe byla nebývale očekávanou událostí nejen ze strany muzikálových nadšenců. Zhlédnout obnovené uvedení 14. září dorazilo do Goja Music Hall mnoho známých tváří, což mimo jiné vypovídá a značném mediálním zájmu a zdejší proslulosti tohoto titulu.

Fantom Opery je pojem, který již od roku 1986 plní hlediště londýnského West Endu, přičemž je zároveň tamější druhou nejdéle uváděnou muzikálovou inscenací. Na Broadwayi si dokonce drží prvenství nejdéle uváděného muzikálu vůbec.

Díky této světové proslulosti není jednoduché dostát všem licenčním požadavkům divadelního producenta Camerona Mackintoshe, který velmi dbá na zachování úrovně titulu. Dalo se tedy očekávat, že po tomto úspěšném získání práv na uvedení nepřijde ona snaha vniveč a na scénu Goja Music Hall se dříve či později vrátí. Producent Dr. František Janeček se rozhodl pro opětovné uvedení po čtyřech letech od první premiéry, přičemž v tomto mezidobí mohli diváci zhlédnout neméně atraktivní muzikál Ples upírů.

Slavný muzikál je tedy zpět, otázkou však nadále zůstávalo, jestli dojde k režijním či scénickým změnám a zda se promění úspěšné obsazení rolí. Fantom se dočkal drobných kosmetických úprav, inscenační tým dílu ponechal jeho původní pražskou autenticitu. Novou posilou se stala Pavla Harangová, která efektně poupravila některé choreografické pasáže (Maškarní). Režijní práci (původně Petr Novotný) se v rámci přípravy na premiéru věnoval Václav Knop, jednalo se však spíše o doladění detailů než o výraznou režijní invenci. Na scéně samotné se objevilo několik nových tváří, ne však nezkušených muzikálových osobností. Zmiňme všemi očekávanou Natálii Grossovou v roli baletky Meg Giry či Pavla Vítka jako jednoho z majitelů Opery Populaire Monsieur Andrého.

Obsazení rolí tak zůstalo až na pár výjimek stejné. Na premiéře se jako Fantom předvedl Marian Vojtko, který má již za sebou večerů s maskou na tváři nespočet. Do role se opětovně převtělil suverénně a potvrdil, že patří k tomu nejlepšímu ze zdejší muzikálové scény. Vojtkův Fantom inklinuje spíše k ráznějšímu projevu, přesto svou hrou s hlasem a změnami intonace dokázal ztvárnit jak ublížené Frankensteinovo monstrum toužící po lásce a pochopení, tak démona budícího hrůzu. Michaela Gemrotová coby Christine Daaé ohromila především pěvecky. Ve své roli působila sebejistě, nedostavily se tak ani nervózní tiky divákovi, běžně doprovázející zpěváka před vysokým tónem. Fantomova soka vikomta Raoula de Chagny ztvárnil Michal Bragagnolo. V kontrastu s výše zmíněnými jevil se však jaksi bezvýrazně. Láska ke Christine byla v Bragagnolově podání poněkud chladná, o to více si užíval konfrontace s Fantomem, přičemž odhodil masku submisivního klučiny a stával se mu rovnocenným soupeřem. Natálie Grossová svůj debut v roli Meg Giry odehrála a odzpívala s bravurou. Její mladý hlas skvěle korespondoval s rolí, a plně využila potenciál, který jí vedlejší role nabídla. Jako majitelé opery se představili Bronislav Kotiš (Monsieur Firmin) a nově Pavel Vítek. Oba pánové výborně zvládli teatrální komiku rolí. Pavel Vítek bavil důrazem na detail a hereckou i pěveckou dotažeností, přičemž dal na srozuměnou, že v komediálním oboru se rozhodně neztratí. La Carlotta Terezy Mátlové byla skvělou karikaturou operní divy. Role Mátlové výborně sedla, cholerické excesy své směšné postavičky si očividné užívala, a úspěšně tak inscenaci odlehčila humorem. Dále se v roli přísné učitelky baletu Madame Giry představila Miroslava Časarová, coby sólista opery Piangi Nikolaj Višňakov a jako Monsieur Reyer Jindřich Nováček.

Výprava inscenace u nás svou propracovaností a honosností nemá obdoby. Přestože je jen jakýmsi zlatým pozlátkem, je nutno uznat, že dodává na efektnosti výstupů a napomáhá tak přiblížit se k hlavnímu cíli muzikálu – ohromit diváka.

Fantom Opery tak obhájil své prvenství na pražské muzikálové scéně. Každá složka inscenace je tvořena s poctivostí a pečlivostí, můžeme tedy konečně i u nás zhlédnout muzikál světové úrovně.

Autorka: Bára Viceníková

POZOR POSLEDNÍCH PÁR VOLNÝCH MÍST DO KONCE ROKU!:

Fantom Opery

Datum představení Začátek představení Název muzikálu Volná místa Nákup vstupenek

Podívejte se na fotografie z prvního uvedení muzikálu v GOJA MUSIC HALL:

Exit mobile version