Tvůrčí pozice
- KOČKA NA ROZPÁLENÉ PLECHOVÉ STŘEŠE - Režie a úprava
- Anděl páně - Režie
- Ledové království - Režie
- DÁMSKÝ KREJČÍ - Režie a úprava
O umělci
Martin Čičvák (* 16. dubna 1975 Košice) je slovenský divadelní režisér a dramatik, který od roku 2000 působí jako kmenový režisér pražského Činoherního klubu a je držitelem Ceny Alfréda Radoka – talent roku 1999.
Vzdělání a mezinárodní zkušenosti zahrnují studium činoherní režie na Divadelní fakultě JAMU v Brně (absolvent 2000) a studium na londýnské Dartington College of Arts. Spolupracuje s českými i slovenskými divadly a působil také ve Slovinsku, Srbsku a Velké Británii.
Ocenění představuje Cena Alfréda Radoka – talent roku 1999 za inscenaci Immanuel Kant Thomasa Bernharda v Národním divadle Brno, což dokumentuje jeho výjimečný talent již v začátcích kariéry.
Rozsáhlá činnost v Činoherním klubu (od 2000) zahrnuje více než 15 inscenací – Vojcek (Büchner, 2000), Proces (Suchovo-Kobylin, 2001), Oněgin (Puškin, 2002), Misantrop (Molière, 2002), Jméno/Noc zpívá své písně (Fosse, 2003), Koza aneb Kdo je Sylvie? (Albee, 2004), Dámský krejčí (Feydeau, 2005), Rodinná slavnost (Vinterberg/Rukov, 2006), Amfitryon (Molière, 2006), Ivanov (Čechov, 2007), U Kočičí bažiny (Carr, 2009), Moje strašidlo (Mitterer, 2010), Klíčovou dírkou (Orton, 2013), Bratři Karamazovi (Dostojevskij, 2015) a Urna na prázdném jevišti (vlastní text, 2016).
Autorská tvorba zahrnuje původní divadelní hry Sonia agentka, Kukura (hra o Juraji Kukurovi, inscenovaná v ČK 2011), Dom, kde sa to robí dobre a dramatizaci Tisíc a jedna noc. Napsal také hru Urna na prázdném jevišti.
Operní režie dokumentuje specializaci na Mozarta – Così fan tutte v Opeře Národního divadla Praha, Únos ze Serailu v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni, kde také režíroval Belliniho Montekové a Kapuleti.
Mezinárodní spolupráce zahrnuje projekt Koza aneb Kdo je Sylvie? ve spolupráci s bratislavským Divadlem Aréna (2004).
Čičvák představuje režiséra s výrazným autorským rukopisem, který dokáže zpracovávat jak klasický dramatický repertoár, tak současné texty, a úspěšně kombinuje činoherní a operní režii s vlastní dramatickou tvorbou.