Autoři baletu Popelka v Národním divadle Praha:
Choreografie
Jean-Christophe Maillot
Hudba
Sergej Prokofjev
Scéna
Ernest Pignon-Ernest
Kostýmy
Jérôme Kaplan
Světelný design
Dominique Drillot
Nastudování
Bernice Coppieters
George Oliveira
Bruno Roque
Hudební nastudování
Jaroslav Kyzlink
Dirigent
Jaroslav Kyzlink
Václav Zahradník
Hraje
Orchestr Národního divadla
Termíny baletu Popelka v Národním divadle Praha
Obsazení baletu Popelka v Národním divadle Praha
Popelka
Aya Okumura, Alina Nanu
Princ
Matěj Šust, Jakub Rašek
Víla
Romina Contreras, Ayaka Fujii
Otec
Danilo Lo Monaco, Patrik Holeček
Macecha
Nikola Márová, Evgeniya Victory Gonzalez
Sestry
Irina Burduja, Olga Bogoliubskaia, Alexandra Pera, Mariana Gasperin
Organizátoři zábavy
Jonáš Dolník, Mathias Deneux, Francesco Scarpato, Giovanni Rotolo
Video ukázka z baletu Popelka
O baletním představení Popelka:
Přepracování oblíbeného baletu Popelka od renomovaného francouzského choreografa Jeana-Christopha Maillota s hudbou Sergeje Prokofjeva zrcadlí jednu z hlavních dramaturgických cest Baletu ND – snahu přinést zpět na scénu díla, která v minulosti získala velkou oblibu a jejichž kvalita a význam nikdy neztrácejí svou uměleckou hodnotu ani aktuálnost.
Popelka je velmi známá a pro dětské diváky vhodná představení, s vynikající hudební partiturou Sergeje Prokofjeva, která se spolu s Romeem a Julií stala jedním z hlavních stálých bodů repertoáru Baletu ND.
Sergej Prokofjev tvořil partituru během druhé světové války. Použil leitmotivy, které odrážejí různé scény příběhu a zdůrazňují charakteristické rysy a emoce hlavních postav. První inscenace Popelky měla světovou premiéru v roce 1945 a spolu s Romeem a Julií a Kamenným kvítkem patří k nejčastěji uváděným baletním titulům Prokofjeva.
Jean-Christophe Maillot je významná choreografická osobnost, která je úzce spojena s nesmírně slavným baletním souborem v Monte Carlu, odkud tato inscenace pochází. Maillotův styl je velmi osobitý, založený na sofistikovaném, především výtvarném pojetí baletů. Tento tvůrce prezentuje virtuózní klasickou baletní techniku v nových variantách pohybových a prostorových struktur, které se zdají pocházet „z jiného světa“.
Tento osobitý punc nese i jeho verze Popelky. Je to inscenace s mimořádnou krásou moderní estetiky a výjimečnou energií, která prostupuje všechny její aspekty – hudební, výtvarný, režijní a choreografický.
Jak tedy vypadá Maillotova inscenace? Klíčovou roli zde hraje vzpomínka. „Když jsem tvořil Popelku, truchlil jsem po svém nedávno zesnulém otci. Smutek je motiv, který se objevuje v několika mých dílech. V tomto baletu má zvlášť významný rozměr. Jak můžeme žít bez přetrvávající vzpomínky na blízké, kteří nás opustili?
Moje odpověď na tuto otázku je, že bychom měli být ke svým bližním laskavější, i když smutek nás obvykle nutí izolovat se od ostatního světa. Náhoda nám přivádí do cesty přátele a další lidi. Mezi nimi jsou dobří víly, které nás povzbudí a zlepší nám náladu,“ říká Jean-Christophe Maillot.
Podívejte se i na další aktuální představí v Národním divadle.
divadelní budova:
Národní divadlo
obnovená premiéra:
23.3.2023
délka představení:
120 min
doporučený věk:
Od 7 let
Fotografie z baletního představení
Fotografie od z oficiálních stránek Národního divadla.