Archivní role
Představení, ve kterých umělec již nehraje
- Královna Kapeska - Kapeska
- Alenka v říši divů - ČERNÁ KRÁLOVNA
- Kapka medu pro Verunku - Královna Kapeska
O umělci
Jana Zenáhlíková (11. ledna 1977) je česká herečka a muzikálová zpěvačka, která patří mezi výrazné osobnosti hudebního divadla. Vystudovala Pražskou konzervatoř, kde jejími pedagogy byli mimo jiné Ladislav Mrkvička a Bořek Navrátil. Už během studií hostovala v Národním divadle a v Divadle na Vinohradech.
Její profesionální kariéra odstartovala v legendárním muzikálu Dracula (1995, režie Jozef Bednárik), kde nejprve působila v company a postupně nastudovala všechny tři party Nymf. Od té doby se stala stálicí české muzikálové scény. Úspěšně ztvárnila například roli Mercedes v muzikálu Monte Cristo (2000), Isabelu v Carmen (2008), Evitu ve Studiu DVA (2015) či postavu paní Kuplové v inscenaci Láska je láska.
Dlouhodobě spolupracuje s produkcemi Pixa-pro Praha a Divadelní společností Háta, s nimiž účinkuje v muzikálech (Alenka v kraji zázraků, Kapka medu pro Verunku, Sněhová královna) i činoherních komediích (Klíče na neděli, Světáci či Rozmarný duch).
Kromě toho se pravidelně účastnila projektu Divadelní léto pod plzeňským nebem (např. Don Juan, Marná lásky snaha nebo Tři mušketýři). V posledních letech působí i na jevištích Hudebního divadla Karlín (Dracula), Divadla Hybernia (Tarzan, Romeo a Julie) a Městského divadla Kladno, jehož je od roku 2016 členkou. Zde zaujala v inscenacích Donaha!, Perfect Days, Absolvent, Tři mušketýři, Smrt v růžovém nebo Nedotknutelní.
Za roli Edith Piaf v inscenaci Smrt v růžovém (2022) se dostala do širší nominace na Cenu Thálie, a to za působivé podání šansonů, kterým vtiskla osobitý styl a emocionální hloubku.
Kromě divadla se objevila také na televizních obrazovkách – hrála například v seriálech Život na zámku (1995) či Život je ples (2012), a zahrála si i ve filmu Hra (2019).
Díky svému talentu, pěveckému rozsahu a herecké všestrannosti se Jana Zenáhlíková řadí mezi významné tváře české muzikálové scény, kde úspěšně spojuje dramatickou činohru s hudebním divadlem.