Recenze: Muzikál Zapomeňte na Shakespeara

Muzikál „Zapomeňte na Shakespeara,“ který měl včera 28. října 2023 premiéru v Divadle Hybernia, přináší divákům příběh o záchraně jednoho divadla a jeho ansámblu. Ačkoliv se jedná o klasické „divadlo v divadle,“ nese se celé dílo v duchu předvídatelnosti, která je sem tam proložena milými momenty.

První polovina muzikálu trpí roztříštěností a nedostatkem dramaturgické koherence. Konkurz, který má zachránit divadlo, se nevyvíjí ve prospěch hudebních čísel, jež spíše působí roztěkaně než souvisle. Nicméně, objev Annamárie d’Almeidy v roli uklízečky, která oslní svým vokálním i hereckým uměním, přináší chvilkový osvěžující vítr. Přesto ani tento moment, ani jednotlivé výstupy herců, nedokáží naplnit očekávání ani režiséra Marka Ádlera v podání Jana Révaie, ale ani diváků v sále Divadla Hybernia.

Druhá polovina představení se nese již v trochu dynamičtějším a umělecky kvalitnějším duchu, přičemž zaujme zejména využití černého divadla, ohňových gejzírů a vizuálně působivých kostýmů. Nicméně, celkové provedení trpí evidentní absencí pevné režijní ruky. Scény často vyznívají do prázdna, a i když je zde několik hereckých výkonů, které stojí za povšimnutí, například Václava Kopty v roli ředitele nebo Lucie Vondráčkové, mnohé momenty působí zmateně a nedotaženě.

Humoristické nuance, které by mohly zachránit mnohé scény, jsou často založeny na opakovaném používání slova „prdel,“ což může bavit, ale také rychle omrzí.

Kladným prvkem představení je bezpochyby hudba od Ledeckého, přičemž ústřední melodie „Nedotýkejte se andělů“ poskytuje jistý příjemný hudební základ, i když to asi nebude další z nestárnoucích hitů tohoto autora. Zvláštní zmínku si zaslouží energická a živelná píseň Maková panenka v podání Annamárie d´Almeida, která dokázala rozechvět srdce publika.

Co se týče choreografie, je patrné, že v první polovině muzikálu byla tato složka poněkud opomíjena. Avšak ve druhé části se projevila silněji, přesto působí mírně recyklovaně, což může být důsledkem toho, že se na režii a choreografii podílela Petra Parvoničová, která se možná snažila vdechnout nový život starým krokům, avšak s proměnlivým úspěchem.

Suma sumárum, „Zapomeňte na Shakespeara“ není muzikálovou senzací sezóny, ale může posloužit jako příjemná zábava pro ty, kteří hledají lehkou oddychovku bez hlubších nároků na umělecký zážitek. Premiérové představení bylo zakončeno bouřlivým potleskem ve stoje, což naznačuje, že muzikál má potenciál oslovit určité publikum. Přesto naše celkové hodnocení tohoto díla není vysoké, za naši redakci dáváme 55 %.

Ohlasy fanoušků po premiéře:

Obsazení premiéry 28.10.2023

Elis Bart: Lucie Vondráčková
Tonda – ředitel: Václav Kopta
Marek Ádler: Jan Révai
Max Rösler: Ernesto Čekan
Táňa: Annamária d ‚Almeida
Márty: Ladislav Korbel
Renata: Michaela Nosková
Vláďa: Lukáš Randák
Deny: Jiří Šup
Radek: Filip Brada
Erika: Dagmar Křížová
Linda: Diana Demecsová

Jak hodnotíte toto představení?
[Počet hodnocení: 99 Průměrní hodnocení: 4.1]

Tento příspěvek má 5 komentářů

1. Klára

Byli jsme na premiéře. Moc se nám libil komediální vykon paní Vondrackové, pane Revaye i pana Kopty. Hezké kostýmy i choreografie. Hudební styl pana Ledeckeho mame radi a nebyli jsme zklamání. Za nás velmi příjemný večer a zdarile představení.

2. Anna

Muzikál splnil co jsme očekávali. Vtipné dialogy, napadity scénář a co se tyka hudby, tak pan Ledecký vsadil na jistotu. Pilotní písničku Nedotykejte se andelů….jsme už slyšeli na jeho koncertě – je moc hezká a také „Beruška “ super. Celkově pěkně představení.

3. Lenka

Děj je příšerný, přehnané extrémy jakoby vystoupení “divadla”, 3 písničky dobré, ostatní žádný zázrak. Herci se snažili, ale s tím, co mají napsané, s tím nic neudělaji. Jediné, co bych vyzvedla, je herecký výkon Lucie Vondráčkové. Oproti jiným muzikálům je velmi malý taneční komparz. Bohužel celkové hodnocení : nedoporučuji a už nikdy více. Tohle se opravdu nepovedlo. Pane Ledecký, promiňte, ale je to fakt propadák.

4. Mirka

Já se přidávám tady k Lence. Něco příšernějšího jsem neviděla. Přesně, herci se snažili, slečna Korolová šikovná, alternace režiséra příšerná. Někteří herci přehrávají, dialogy nudné, dlouhé. Změť děje, vůbec jsme s kamarádkami nechápaly. Škoda práce herců. A Janek Ledecký, ač je skvělý muzikant, určitě napsal i skvělé muzikály, ale tento působí tak, že ho sepsal během víkendu a „v reálu se pak uvidí“.

5. Jitka Bartošová

Opravdu velké zklamání……už nikdy více