RECENZE + záznam: Vymítač – hororové představení pro Rockery

Temné představení Vymítač v divadle RockOpera Praha přenese diváky do pochmurného světa satanistických rituálů a osobního zápasu mladé ženy s posedlostí a zoufalstvím. Tento kus nabízí a podle nás zaručuje strhující příběh znázorňující opravdové emoce. Mimo již tradičně skvostné herecké a pěvecké výkony, které jakožto duší rockeři vídáme v tomto divadle často.

Scénář, vytvořený uměleckou šéfkou Pavlou Forest, je inspirován událostí ze 14. století, která se odehrála v obci Velhartice, převážně v jejím kostele a na hřbitově. Příběh sleduje příběh dívky vojáka (hraje Žantí), její boj s posedlostí, zoufálstvím a její transformaci v temnou postavu démona (hraje Magdaléna Tempírová). Skladatel Milan Steigerwald i režisérka a choreografka v jedné osobě Irina Andreeva vytvářejí atmosféru napětí a strachu prostřednictvím strhující hudby i pohybového ztvárnění.

Vymitac RockOpera 2 1
Fotografie od SOŇA ŠERÁ ze stránek RockOpera Praha.

Ačkoliv představení skýtá silné vizuální i akustické zážitky, děj lehce trpí určitým stupněm zmatku. První část, která zachycuje složitosti lásky a zrady, může být pro někoho narušena rychlými změnami scén, což ztěžuje sledování samotného příběhu. Avšak, tento nedostatek je vyrovnán v druhé části, která nás zavede do hloubi duše postavy, kde se setkáváme s jejími nejtemnějšími démony.

Jednou z ne tak často oceňovanou, ale zde výraznou součástí představení je nepochybně světelný design, který vytváří atmosféru plnou napětí a strachu, zatímco inovativní využití pole dance a akrobacie přináší do představení svěží a originální prvek.

Vymitac RockOpera 3 1

Ačkoli by mohl být zvukový design a srozumitelnost dialogů o něco málo lepší, umělecký tým předvádí solidní výkon, držíc se vysokého standardu pražské divadelní scény. Pěvecké výkony postav zpříjemňují příběh, přičemž každá árie přináší emoce a hloubku.

Ve své podstatě je „Vymítač“ divadelní zážitek, který je více než jen hororovým představením; je to introspektivní pohled do lidské psychiky a emocionálních démonů, které v nás všech dřímají. Přestože má své nedostatky, silné herecké výkony a vizuální efekty z něj činí nepřehlédnutelný kus, který by si diváci neměli nechat ujít.

Hodnocení tohoto představení je za naší rockovou redakci skvělých 85 %

Pozvánka na Reprízu Představení „Vymítač“

🎭 RockOpera Praha představuje:
👹 VYMÍTAČ
📅 Datum: Neděle, 24. září 2023
Čas: 16:00
📍 Místo: RockOpera Praha, Komunardů 306/1, 170 00 Praha 7- Holešovice

A pokud se bojíte, že by mohl být zážitek příliš intenzivní, nezoufejte. Máme pro vás alternativu – RockOpera Praha zveřejnila záznam koncertní show „Vymítač“ na svém YouTube kanále, kde si můžete vychutnat všechny hudební části představení z pohodlí vašeho domova. A díky vloženému QR kódu v celém záznamu můžete umělcům přispět, místo zakoupení vstupenky.

Jak hodnotíte toto představení?
[Počet hodnocení: 0 Průměrní hodnocení: 0]